GnuBi Postad 30 mars 2008 Postad 30 mars 2008 Har Googlat runt utan resultat och skriver nu här för att eventuellt hitta någon lösning eller bekräfta problemet. Då jag startar ett befintligt HDV projekt tar det otroligt lång tid att ladda det. Om jag försöker göra något annat samtidigt händer det att Premiere hänger sig helt. Det går även otroligt långsamt då jag byter till ett annat program (minimerar/alt+tab osv) när detta projekt är öppnat och sedan byter tillbaka till Premiere. Det kan ta allt från några minuter till en kvart att öppna projektet. Att byta mellan olika program och fönster (utanför premiere) kan uppskattningsvis ta mellan 30 sek till 5 min. Projektet innhåller relativt många filer. Uppskattningsvis 4-5h video där större delen av klippen är runt 10-30 sek + 2 timelapse klipp som är runt 30-40 min. Därtill ca 10 ljudfiler. Då jag redigerade i DV (har inte testat att redigera DV i CS3) stötte jag aldrig på detta problem. Har även testat med att lägga in ett fåtal klipp (HDV) i ett projekt och detta ger inga som helst problem. Har inte redigerat på länge och sist jag redigerade (ca 1 år sedan) använde jag CS2 (tror jag?) och då utan dessa problem. Dock hade jag problem med HDV redigering i övrigt pga. sämre dator mm. Dator: Vista 64-bit 4gb i 835mhz core 2 duo i 3 ghz 8800gt Systemhd: 250gb sata II 7200rpm. "Renderingshd": 250gb IDE 7200. "Sourcehd": 250gb IDE 7200. De två lite slöare hårddiskarna borde inte påverka laddningstiden av projektet snarare renderingstiden? Hittade denna tråd på CreativeCow, som endast bekräftade att andra haft samma problem: http://forums.creativecow.net/thread/3/880757#880757. Någon som har några förslag på vad som kan vara problemet? Eller är detta något som helt enkelt finns i Premiere som ev. kommer åtgärdas i någon kommande uppdatering eller ny version? Tack på förhand EDIT: hittade även denna tråd: http://www.hv20.com/showthread.php?p=55204 som tar upp båda problemen. Tycks vara något man får finna sig i. 0 Citera
Max_H Postad 31 mars 2008 Postad 31 mars 2008 Laddningstiden är tyvärr välkänd och i dagsläget man får leva med det. En fråga, kan du kolla hur mycket av ram-minnet som PPro använder när projektet är öppet? Har du många bins i projektet? /Max 0 Citera
GnuBi Postad 31 mars 2008 Författare Postad 31 mars 2008 Laddningstiden är tyvärr välkänd och i dagsläget man får leva med det. En fråga, kan du kolla hur mycket av ram-minnet som PPro använder när projektet är öppet? Har du många bins i projektet? /Max Projektet använder ca 1,2 gb i ram och innehöll från början 2 bins. Nu är alla videoklippen sorterade och jag skulle tippa på att det nu består av ca 15-20 bins. Laddningstiderna är samma som då projektet innehöll få bins. 0 Citera
Max_H Postad 31 mars 2008 Postad 31 mars 2008 Det finns en bugg som gör PPro CS3 slött om man har många bins - ger stor effekt på just HDV-projekt. Det kommer en fix för det i April - i mitten av månaden ungefär. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.