fossen Postad 30 mars 2008 Postad 30 mars 2008 Hej! Jag undrar vart jag kan få tag i en sony mini disc? En seperat ljudinspelare. Jag vill köpa från sverige. //Fossen 0 Citera
webexse Postad 3 april 2008 Postad 3 april 2008 MD är ett utdöende format, så det är lite problematiskt att hitta sådanda inspelare. Efter mycket letande hittade jag en affär som hade kvar två, och jag passade på att köpa bägge för att vara lite "framtidssäker" iaf. Hittar du ingen MD så är nog närmaste ersättare en digitalporta typ ZOOM H4 eller H2 0 Citera
Christian van Caine Postad 3 april 2008 Postad 3 april 2008 H4 / H2 är inga portor, dom är fieldrecorders. Stor skilnad, ungefär som att jämföra gitarrer med pianon. 0 Citera
Luzer Postad 3 april 2008 Postad 3 april 2008 H4an är ju nästan en porta, den kan du ju spela in 4 separata kanaler på :) Finns även mikmodulering, vet dock inte hur det är med nermix till två kanaler. Där kanske det spricker lite he he. 0 Citera
fossen Postad 3 april 2008 Författare Postad 3 april 2008 ok....Finns det något motsvarande en mini disc eller någon slags ljudinspelare för oss som inte har ljudutgång på kameran, för under 500-700? //Fossen 0 Citera
Christian van Caine Postad 3 april 2008 Postad 3 april 2008 Nja, en porta måste ju ha nån form av sequenserfunktion så man kan skapa musik på den, det är väl mig veteligen inte nerlusat i en sån? Fossen, tror tyvärr det kan vara svårt att hitta nåt sånt alls för den summan, åtminstonde nytt. Rekomenderar att köra på fieldrecorder istället för MD, men oavsett vilket så kan du hitta en del billiga saker på: http://www.vendolin.se ! Mycket bra sida av samma typ som Tradera :-) Godu ruck! 0 Citera
fossen Postad 3 april 2008 Författare Postad 3 april 2008 thx för svaren. Ska kolla runt lite, kan kanske snylta på skolan, vem vet :P. MVH //Fossen 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.