Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag funderar på att införskaffa en 35mm adapter och har fastnat för en brevis.

Så min fråga är riktad till dem som köpt en adapter från cinevate. Hur skickar de paketen och åkte ni på tull och moms? Och isf hur mycket, ok 25% moms men är det nån tull också?

Postad

Ok, men som jag har förstått det så kan man har turen att vissa onlinebutiker inte deklarerar värdet på produkten på förpackningen, och då kan det slinka igenom tullen utan att man varesig behöver betala tull eller moms. Därför är jag intresserad av att höra med någon som faktiskt köpt en adapter från cinevate om de åkte på tull och moms.

Postad

Cinevate skickar bara med FedEx Express och då tror jag att chansen att undvika tull är noll.

Jag kom på i efterhand att jag behövde en sk spacer ring till min XH-A1 och då frågade jag om de kunde skicka den lilla beställningen med vanlig post (billigare), men det gjorde de inte. Så ett tips: kolla upp om du behöver en spacer till din kamera och beställ den i så fall samtidigt som adaptern!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...