herrpeter Postad 28 mars 2008 Postad 28 mars 2008 Hej hopp Jag ämnar plåta en film på en JVC GY-HD 101. Då kändes det ju som en utmärkt idé att vraäka loss med lite HDV för att bli på lite extra gott hummör. Nu är det bara så att min Avid inte alls verkar vara kompis med denna JVC. HDV formaten överensstämmer. Det finns lixsom inte så många att välja på varken i Avid eller i JVCn. och inget jag testat harfunkat. Det är VM i felaktiga upplösningar. Någon måste ju gjort detta innan, snälla hjälp mig lite. Dessa två måste ju kunna köra ihop, det är verkligen kladdigt med HDV. Berätta nu, hur skall slipstenen dras?? Tack så länge Peter 0 Citera
Max_H Postad 29 mars 2008 Postad 29 mars 2008 Jag KAN ha fel, men jag tror inte att Avid stöder 720P 25fps i Xpress Pro. Inte ens Media Composer Soft verkar göra det. Så ska du hyra kameran, välj ngn annan. /Max 0 Citera
herrpeter Postad 29 mars 2008 Författare Postad 29 mars 2008 Det låter ju verkligen tråkigt. Hur kan det vara så, eller jag menar varför. Förvisso kanske inte hdv är det hetast formatet, man kanske hade det varit OK att kunna klippa i Avid. Jag skall inte hyra kameran, utan det är den som finns. Otroligt okul. Ingen som har någon annan lösning än att filma DV? Skepp ohoj 0 Citera
Max_H Postad 29 mars 2008 Postad 29 mars 2008 Filma 720P och konvertera till 1080i om du nu måste klippa med Avid. Kommer inte ihåg, men möjligen kan kameran skicka ut 1080i analogt som du sen kan spela in som HDV 1080 med en (hyrd?) Sony HDV-bandare eller, ännu bättre, en DVC Pro HD bandare. Alternativt tanka in som HDV 720P med Premiere Pro eller Final Cut Pro 6 och konvertera till ngn Avid 1080i codec (har aldrig testat iofs). Alternativt (igen) klippa det hela med PPro eller FCP som stöder formatet. /Max 0 Citera
pld Postad 31 mars 2008 Postad 31 mars 2008 Från Avidforum: http://community.avid.com/forums/t/47657.aspx /Jesper 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.