Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Det är så att jag letar efter ett program som man kan använda grönkläda gubbar i och sedan med dator animering göra om dem till monster.

Någon med Grön dräkt -> Något program -> Animering -> monster i film.

tänkte ha ett monster/alien i en film.

fråga gjärna om ni har det svårt att förstå vad jag försöker säga.

Postad

Tror inte att det kommer att bli så lätt. Den gröna dräkten måste vara mycket speciell; en så kallad motion capture-dräkt.

På den finns många små elektroniska sensorer som registrerar sin orientation hela tiden (via impulskameror)

och skapar en digitaliserad rörelse som man sedan importerar i ett 3D-program (Maya, Zbrush o.s.v).

Därifrån arbetar man med den digitaliserade rörelsen, "klär den" med ett monster

och integrerar den i scenen. Kolla det

!

/Tony

Postad

Ett lättare alternativ vore att rigga/modellera och animera allting för hand i det 3D-program du använder dig av.

Sedan motion-tracka de klipp som ska blandas med 3D och integrera. Finns många tutorials och olika program för såna ändamål.

The Gnomon Workshop säljer mycket bra tutorials på dvd angående ämnet.

Sen vet jag att Boujou är ett av de mest avancerade programen inom motion tracking, och ruskigt dyrt dessutom! :)

Lycka till!

/Tony

Postad

Förstår inte riktigt hur en dräkt skulle kunna bli ett monster, att dräktens färg skulle spela roll är för mig ett ännu större mysterium.

• 2 veckor senare...
Postad
Förstår inte riktigt hur en dräkt skulle kunna bli ett monster, att dräktens färg skulle spela roll är för mig ett ännu större mysterium.

Jo men jag tror nog att jag har hört om andra som vill ha liknande program här på forumet. Så det borde ju finnas.

Just grön färg är jätteviktigt när det gäller att skapa monster av vanliga gubbar. Jag har googlat som f-n men dock inte hittat det program som är så eftertraktat för att skapa monster av gröna gubbar. Har dock läst att gula gummor skulle med lätthet förvandlas till små råttor i After Effects. Så passa er för att använda gula gummor om ni vill ha monster för ni får råttor i stället och det vill man ju inte ha!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...