skadeglad Postad 24 mars 2008 Postad 24 mars 2008 Hej, Jag vet inte om den här frågan har kommit upp någon gång, sökte i forumet men hittade inget riktigt svar. Min fråga gäller skaknings-effekten som återkommer i heavymetal-musikvideos (förstår ni vad jag menar). Ofta används effekten när sångaren är i närbild eller när gitarristen shreddar på gitarren, allt för att förstärkat gunget i musiken. Nu till frågan: hur gör man effekten smidigast och i vilket program. Jag tvivlar på att det görs manuellt (i dagsläget iaf). Någon som har erfarenhet av detta och tips på smidiga program. Skicka gärna PM. /skade 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 25 mars 2008 Postad 25 mars 2008 Effekten görs lätt i Adobe After Effects med en funktion som heter "Wiggle". (The Wiggler) Vet inte om det finns något gratisprogram som klarar detta. 0 Citera
skadeglad Postad 25 mars 2008 Författare Postad 25 mars 2008 tackar ödmjukast för snabbt svar. Ska kolla upp det med detsamma! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.