perik78 Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 Hej! är på gång att köpa kamera och mina funderingar går till sony HC9 eller HC7 men är de tillräckligt bra bild för storbildsvisning på filmfestivaler, godkänns för svt etc? funderar även på canon DM-XM2 men föredrar egentligen något lite mer kompakt. hur står de här två sig i jämförelse? xm2 går ju att få begagnade för liknande summa som HC9 så frågan är då vad jag ska välja. en annan lite egendomlig sak är att HC7 verkar ligga högre i pris än uppföljaren HC9. finns det något skäl till detta? det som jag gillar med hc9 eller hc7 är att de är lite mer kompakta men om de levererar för dålig kvalité för TV festivaler etc så går jag nog på XM2 ändå. eller finns det ytterligare förslag som kan röra till allt ännu mer för mig. tack för er hjälp!!! Mvh Per 0 Quote
perik78 Posted March 24, 2008 Author Posted March 24, 2008 någon som har erfarenhet att jämföra canon xm2 med sony HC9? håller båda för tv etc? (eller HC7 då jag förstått att HC9 och HC7 är i stort sett identiska) tack!!! 0 Quote
Recommended Posts