Jump to content

Recommended Posts

Posted

jag får ett felmeddelande när jag försöer capture i PPro CS3.

Installerade CS3 på en ny värstingdatro idag.

öppnade ett nytt project HDV 1080i50 PAL

det går att capture, men när man trycker "esc" för att avsluta pågående capture och skriver in namnet på klippet och trycker ok/spara kommer detta meddelande upp:::

Plus, jag testar Cineform AspectHD (trail)

och när jag testar tanka in det så funkar det men när jag skall previewa timeline avbryts renderingen med felmeddelande

(OBS. OS XP pro 32, och Prod premium ligger på en hårddisk, den here H:/ och inte C:/. kan det ha något med saken att göra????

ppro.jpg

Posted

Borde inte spela ngn roll i detta fall, men det KAN göra det i andra (dvs installation på annan disk än C: ).

Testa att hålla ned Shift när du startar PPro CS3 så laddar den om alla pluggar. Funkar inte det, installera om QuickTime, starta PPro CS3 med shift nedtryckt igen.

/Max

Posted

Tack Max,

Jag tänker faktiskt först avinstallera Adobe och allt annat, och sedan boota om XP och få in den på C: bara för att ha det gjort.

Vilken version av QT skall jag installera???

Tack!!!

Posted

Det enda, så vitt jag vet, som INTE funkar med QT 7.4.1 är File > Export > Movie > Quicktime. I övrigt ska 7.4.1 fungera. Annars är det 7.3.1 som gäller.

/Max