Christian van Caine Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Tallyho chapps n Chappettes! Saken är den att jag måste rippa grovmaterialet för ett arbete från DVD & fippla ihop det till Sorenson Quicktime för att kunna hålla full sync mellan oss två som jobbar på ljudet där. Jag har PC & den andre har Mac. Min vana trogen fick jag snabbt fram info om hur rippa den med AutoGK & DVD Decrypter till DivX/Xvid/VCD...men sen tog det fetstopp. Frågan är, hur bövelen får jag filerna, antingen från DivX/XviD/VCD eller direkt från DVD:n, till Sorenson med arbetspålitligt resultat?? Sökte en hel del på nätet, men hittade bara en massa info om H264, & det kan han inte jobba i. Troligen inte jag heller. 0 Citera
barnholdt Postad 23 mars 2008 Postad 23 mars 2008 Lättaste sättet är att omvandla från DvD direkt till valfritt QT format är med hjälp av http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-mac.html Ser att den lilla rackaren har kommit till Win nu också, var ju trevligt i sig och ganska lägligt för dig och din kompis. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.