Windy Postad 21 mars 2008 Postad 21 mars 2008 Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig med mitt lilla problem. Jag har redigerat några filmer i Pinnacle Studio Plus 11, och börjar lära mig de vanligaste funktionerna. Men till min sista resefilm skulle jag vilja ha en inzoomning av resmålet i filmens början. Har nu lyckats spela in denna scen i Google Earth med hjälp av programmet "Fraps". Men nu kan jag inte få Pinnacle att öppna denna AVI-fil. Plus-versionen av Studio 11 borde väl klara en sådan elementär (?) operation eftersom detta fungerade i "Windows Movie Maker" Hur gör jag? 0 Citera
Humlan Postad 26 mars 2008 Postad 26 mars 2008 Om den av någon anledning absolut inte tar in den i pinnacle så ser jag två lösningar. 1. Konvertera filen till annat videoformat ex med Super. 2. Lägg in den i moviemaker - gör en wmv fil av den. Sen går den att lägga in i pinnacle. Okej kvaliten tappas något men det ska inte göra så stor skillnad i en privatfilm. humlan 0 Citera
Windy Postad 27 mars 2008 Författare Postad 27 mars 2008 tack för svaret. Känner tyvärr inte till videoformatet "Super". Hur konverterar jag en AVI-fil till Super? Program, etc. Annars gör jag som du skrev i punkt 2 ovan. 0 Citera
Humlan Postad 27 mars 2008 Postad 27 mars 2008 ...är inte ett videoformat. Det är program som konveretar ljud och video till andra format ex avi till wmv och så vidare. 0 Citera
Windy Postad 27 mars 2008 Författare Postad 27 mars 2008 Ok, då förstår jag bättre. "Super" är kanske ett program som man kan hitta på nätet förhoppningsvis 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.