Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Hoppas någon kan hjälpa mig med mitt lilla problem.

Jag har redigerat några filmer i Pinnacle Studio Plus 11, och börjar lära mig de vanligaste funktionerna.

Men till min sista resefilm skulle jag vilja ha en inzoomning av resmålet i filmens början. Har nu lyckats spela in denna scen i Google Earth med hjälp av programmet "Fraps". Men nu kan jag inte få Pinnacle att öppna denna AVI-fil. Plus-versionen av Studio 11 borde väl klara en sådan elementär (?) operation eftersom detta fungerade i "Windows Movie Maker"

Hur gör jag?

Postad

Om den av någon anledning absolut inte tar in den i pinnacle så ser jag två lösningar.

1. Konvertera filen till annat videoformat ex med Super.

2. Lägg in den i moviemaker - gör en wmv fil av den. Sen går den att lägga in i pinnacle. Okej kvaliten tappas något men det ska inte göra så stor skillnad i en privatfilm.

humlan

Postad

tack för svaret.

Känner tyvärr inte till videoformatet "Super". Hur konverterar jag en AVI-fil till Super? Program, etc.

Annars gör jag som du skrev i punkt 2 ovan.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...