Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

tja

jag kommer filma under 4 veckor i USA med en Canon A1. men jag har också med en HV20 (med HDMI)

min laptop har HDMI port.

Kan man koppla in HV20 i den och använda skärmen som monitor. Dvs spela upp material på HV20 och se det i realtid (eller fördröjning) på min laptop (jag är inte ute efter att capture, utan bara få upp en preview på stor skärm). Inte vid inspelning utan på kvällarna när man vill kolla igenom filmmaterial, och vill slippa tränga ihop 4-5 personer vid kameran 2,5tums :)

(jag filmar med PAL och de har NTSC, så TV preview funkar nog inte)

Pete

Postad

Tjena Max,

Ja, det känns ju som om detta vore en bra produkt. Snabbspana lite på sitt material på datorskärmen. plug and play. Jag hittar inget i datorn som avsöljar att det skulle funka. Dock har jag ingen HDMI kabel, så jag kan inte testa fullt ut. Förresten var får man tag på dem. Onoff/siba? Har varit inne på Scandinavian photo, clasohlsson senaste dagarna men inte sett någon vad jag kommer ihåg (letade dock inte, men passerade allt..: )

Peter

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...