obin_gam Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 yay! första inlägget av förhoppningsvis många :D Hursomhelst - ska göra en film som mitt ex-jobb på en utbildning på UmU och söker då en lokal där allt ska utspela sig. Har hört att det ska finnas en gammal övergiven fabrik nånstans i närheten av Umeå (inte allt för långt ifrån), runt Vännäs har jag för mig, nån som vet nått om denna? Vet ni nån annan byggnad i umeå som också är övergivet/nedlagda så berätta gärna om det också :) Kontentan är att vi behöver (helst... hittar vi inget så tar vi det som finns:P ) en stor lokal med långa korridorer. 0 Citera
vesslan Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Det gamal tegelbruket menar du? Det revs i sommar, tyvärr:( Höll på bli farligt när de skulle spränga skorstenen... Även om den hade varit kvar så var det på tok för farligt att vistas där. Det var en av anledningarna till att den revs. Annars var det ju en perfekt inspelningsplats :P På Teg finns ju det gamla slakteriet. Det kanske du kan kolla in:) Kul med en till Umebo!;) 0 Citera
obin_gam Postad 13 mars 2008 Författare Postad 13 mars 2008 Det gamal tegelbruket menar du? Det revs i sommar, tyvärr:( Höll på bli farligt när de skulle spränga skorstenen... Även om den hade varit kvar så var det på tok för farligt att vistas där. Det var en av anledningarna till att den revs. Annars var det ju en perfekt inspelningsplats :P På Teg finns ju det gamla slakteriet. Det kanske du kan kolla in:) Kul med en till Umebo!;) äsh då :( gammalt slakteri i teg? aldrig hört talas om, please tell me more! (bla. vart exakt?) 0 Citera
vesslan Postad 14 mars 2008 Postad 14 mars 2008 Det kan vara tillträde förbjudet, vet inte. Men man kan alltid kolla;) Vägen som går över E4:an från Östteg till Västeg. FÖlj den vägen bort mot Böle så har du det på väsnter sida en bit innan Volvo. Man kan se det som ett stort hus i tegel. Det är svårt att missa. 0 Citera
obin_gam Postad 14 mars 2008 Författare Postad 14 mars 2008 var iväg idag och letade lite ställen. Hittade en jäkligt cool gammal kyrka (eller kapell kanske är rätta benämningen) i Obbola... väldigt mycket döda fåglar och fågelskit dock :/ Var även och letade efter det dära slakteriet. men det gick ju mindre bra, haha, vi måste vara blinda, vi såg ju ingetnting somsåg ut som en nedstängt slakteri! vilken färg är det? och var snäll och sätt en plopp på denna karta så jag vet exakt vart det ligger: http://maps.google.se/maps/ms?ie=UTF8&hl=sv&msa=0&msid=111994496431688218483.0004485550787db081b8a&ll=63.818637,20.211754&spn=0.033704,0.11673&z=13 0 Citera
vesslan Postad 15 mars 2008 Postad 15 mars 2008 Är du seriös? Jag bor 100 meter från det kappellet :D:D. Det ligger bredvid Ica va? Annars finns det en gammal förmansvilla vid havet med lite hemliga rum. Det brukar användas som festlokal. I Holmsund fanns det ju förut en jättelik gammal gympasal med korridorer. MEn det har brunnit ned. 0 Citera
obin_gam Postad 16 mars 2008 Författare Postad 16 mars 2008 haha, jepp, enda problemet med kapellet är att källaren är igenbommad... måste kunna öppna den på nått sätt :S hur stor är den villan? hur många våningar? adressen till den? och vill du vara snäll och sätta en plopp på googlekartan där den där villan är så jag kan ta en tur dit och titta lite? 0 Citera
obin_gam Postad 7 april 2008 Författare Postad 7 april 2008 Annars finns det en gammal förmansvilla vid havet med lite hemliga rum. kommunen ville inte att vi skulle filma i kapellet, så nu är det lite panik här, hehe. men denna förmansvilla, har du någon adress på den, eller kan du peka ut den på googlekartan jag länkade till i ett tidigare inlägg här? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.