Glas Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Hejsan! Håller på med ett långfilmsmanus, där scenerna kommer vara väldigt utspridda, istället för att vara skrivna i ordning. Det blir alltså lite mer som ett puzzel och det är inte förrän man läst klart manuset som man får en helhetsbild av historien. Min fråga är, eftersom personerna i storyn, särskilt huvudkaraktären, kommer ha t.ex. olika frisyrer osv i princip varje scen, ska detta då skrivas ut? Annars brukar jag bara ha en detaljerad beskrivning över karaktärens utséende första gången han är med i manuset, men nu behöver jag alltså ha det varje gång någonting är annorlunda? Någon med liknande erfarenheter? Mvh Micke 0 Citera
Zarakow Postad 13 mars 2008 Postad 13 mars 2008 Klart du behöver ha med det - hur ska man annars veta? Ändrar han karaktär måste även det beskrivas. /H 0 Citera
Glas Postad 13 mars 2008 Författare Postad 13 mars 2008 Tack. Dum fråga egentligen, då det är ganska logiskt att det ska skrivas ut, men ville ändå vara 100% säker på det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.