Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Någon som vet vad det är för typ av mikrofoner som alla underhållningsprogram m.m. I TV använder, som ser ut som hudfärgade headsets?

Är dom dyra och var köper man dom?

/M

Postad

Finns en mängd olika, & ja, dom är väldigt dyra.

Dom kallas kort & gott headset, & finns i svart åsså. Själv föredrar jag den fetare varianten fr. bla BeyerDynamics, men dom är mer avsedda för intercom & artist-scenbruk :-)

Långt ifrån alla använder dom. Vissa har myggor, & andra boom.

Sverige är inte särskilt förtjusta i boom för television generellt, men i America är det inte ovanligt alls.

Postad

Tack För ditt svar!

Vad pratar vi för prisklass på dina BeyerDynamics har du någon modellbetäckning man kan gå på?

Har du fler märken och modeller som man kan söka på?

Jag behöver hedsets då jag ska ha skådisar som sköter handdockor(barnprogram) och för att dom ska sitta under/bakom en bänk, där det även kommer att vara en skådis som kommer att agera med dockorna. Har kommit fram till att det enklaste borde vara att utrusta de båda "dockskådisarna" med headsets så att det blir smidigt för dom att sköta dockorna och för att få ett så jämt ljud som möjligt. Den tredje skådisen tänkte jag ev. använda bom till.

Finns det andra alternativ som jag inte tänker på?

/M

Postad

Beyers headset som inte är "se ut som en pilot"-varianten heter opus 54 och 55 tror jag. Sen har sennheiser ett par olika varianter också. Hs-2 liknar väl i allafall till utseendet de som de kör på svt. Men misstänker att vi rör oss i prisklasser kring 5000 nu.

Fast du kan ju få ett billigare headset också, för dig hade det ju varit käckt med ett trådbundet då du inte behöver lägga pengar på den trådlösa biten.

Har du tänkt hyra så är det enklaste att kolla med de ställena i närheten vad de har för alternativ.

Postad

Ja, kan man komma ner i pris för trådbundet så funkar det lika bra, 5000:- är för mycket i dagsläget. Hyra är en variant, som kanske är värd att kolla på, Tack för tipset.

/M

Postad

Luzer: Hittade opus 155 med sändare och mottagare för 2175:- inkl. moms + frakt på Thomann, vet du om den är något att ha?

Länk: http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_opus_155_mk_ii_set.htm

Dom har även ett set med opus 54 men det är betydligt dyrare som ni säger, 4635:- !

Länk: http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_opus_354.htm

Någon som har erfarenhet av andra(billiga) headsets trådlösa eller inte?

/M

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...