FILM_Master Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Tjenare, jag har precis installerat after effects fast nu e det så när man ska öppna en film man klippt ihopa hur gör man då, ska man öppna arbetsfilen för typ sony vegas elr ska man spara filmen i en filmfil typ avi,mpg och sen öppna den? 0 Citera
Max_H Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 1. Spara filmen ur Vegas som ett klipp. (AE gillar inte MPEG särskilt bra plus att det är ett mycket förstörande format.) 2. Importera det i AE och gör nått kul... AE kan inte öppna Vegas projektfiler (AE kan däremot öppna Premiere Pro's projektfiler). /Max 0 Citera
FILM_Master Postad 10 mars 2008 Författare Postad 10 mars 2008 vilket fil format ska jag ha då? för mpg e ju dvd 0 Citera
Max_H Postad 10 mars 2008 Postad 10 mars 2008 Om du klipper DV och inte är ULTRA-noga med kvaliteten: Vegas DV AVI > DV AVI in i After Effects > After Effects exporterar DV (eller MPEG2) > Valfri mjukvara kodar till MPEG2. Du ska inte köra MPEG2 i After Effects. /Max 0 Citera
FILM_Master Postad 10 mars 2008 Författare Postad 10 mars 2008 jag har en vanlig kamera så när jag sänder in det i datorn då blir det mpg2, ska man köra hela filmen i after effects eller bara några bitar 0 Citera
Max_H Postad 11 mars 2008 Postad 11 mars 2008 En vanlig kamera... DV, HDV, DVD, AVCHD - finns rätt många kameor... Men jag skulle ta in delar av klippen, gärna originalfiler då mpeg2 inte blir särskilt bra kvalitetsmässigt över flera generationer. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.