peterfilm.se Postad 6 mars 2008 Postad 6 mars 2008 Jag skall snart börja ett nytt projekt, där jag är rädd att jag kommer få olika PAL format, dvs blandade klipp upper / lower field (då råmaterialet samlas in från flera källor) dock är allt PAL och inget är NTSC (JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!). Låt säga att merparten på tidslinan är lower first. Och så tar jag in ett upper field (fortfarande PAL). vad händer då och vad kan jag enklast göra för att få detta klipp att bli lower? Hittar inget i preimiere help 0 Citera
Rogge Postad 6 mars 2008 Postad 6 mars 2008 Låt säga att merparten på tidslinan är lower first. Och så tar jag in ett upper field (fortfarande PAL). vad händer då och vad kan jag enklast göra för att få detta klipp att bli lower? Vad händer = Det ser dåligt ut Hur löser man det = Högerklicka på klippet > Field Options > Bocka för Reverse Field Dominance 0 Citera
peterfilm.se Postad 6 mars 2008 Författare Postad 6 mars 2008 That simple? Hehe. Jag var inne och sökte "help me andrew kramer" på google men hitta inget. :) Tack Rogge. Som sagt jag sitter och funderar på allt som kan hända i kommande produktion och går igenom alla senarier och sedan skall jag ta fram en profissionell plan och HÅLLA MIG TILL DEN. Senaste filmen (som för övrigt blir klar inatt) är exporterad och inklistrad 6 ggr mellan PPro och AE (fast jag har lyckats hålla mig till QT animering hela tiden). Dvs 7x83 GB :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.