Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu har allt krånglat i 3 veckor med denna film ;)

Men nu har jag två QT animation uncompressed filmer som jag imprterat som "timelines" i Encore 2.0.

På "Transcode settings" står det "Untranscoded" (naturligtvis) och under "Transcode Settings" står det "Automatic". När jag högerklickar på själva film-filen och kliackar på "transcode settings" så går det inte ändra till någon av alternativen (jag vill ju välja 2pass 7mb high quality).

Alltså encore vägrar låta mig välja, utan ställer in sig på automatic. Jag vet inte ens hur det då blir.

Varför kan jag inte få välja själv?

Peter

Postad

Efter att startat om Encore. skapat ett nytt projekt och importerat igen, så väntade jag5 minuter (om encore behövde tid på sig att förstå filern) en fil är 4 GB och den andra är 80 GB.

Efter 5 minuter (dock har jag under tiden klickat runt överallt i encore) så kunde jag sedan välja transcode settings på 4 gb filen, men inte på 80 GB. Jag kör nu igång så får vi se hur kvaliten blir på den stora filne (automatic). Kan det vara så att man skall importera filer och sedan låta encore få jobba en stund?

Har inte testat DV-avi, men alla andra gånger har alla olika filformat gått att ställa in som man vill.

Postad

Encore, versioner äldre än CS3, har problem med filer i QuickTimeformatet. Jag hade kodat om filerna till mpeg2 i ett annat program innan jag skulle importera in dom i Encore.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...