LoveNordgren Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Den är inte klar ännu, så om ni orkar och vill så får ni gärna läsa den. Och ge mig kommentarer, jag kan ta allt. Lite förgrund innan ni läser... Det sker ur en tjej och en killes perspektiv. Det är en ungdomsroman. Så resten får ni läsa om ni vill... spännade va? :P PS. Det är mera ett bokmanus. En berättelse!Ta inte min finaste ängel ifrån mig!.doc 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Hej och välkommen till Voodoo film! Angående din text: Den är inte ens i närheten av ett filmmanus, så det kommer bli väldigt svårt att få folk att läsa det. Om du vill lära dig hur man skriver manus kan du göra det här, finns gott om artiklar, och jag kan lova dig att jag kommer läsa det om du formaterar det korrekt. varmt, /Daniel 0 Citera
LoveNordgren Postad 27 februari 2008 Författare Postad 27 februari 2008 Hej och välkommen till Voodoo film! Angående din text: Den är inte ens i närheten av ett filmmanus, så det kommer bli väldigt svårt att få folk att läsa det. Om du vill lära dig hur man skriver manus kan du göra det här, finns gott om artiklar, och jag kan lova dig att jag kommer läsa det om du formaterar det korrekt. varmt, /Daniel Hej! Jo men om du läste så är det mer ett bokmanus, som ska bli ev. film. Men ville mest se om folk köpte idén om du förstår ? 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 27 februari 2008 Postad 27 februari 2008 Försök skriva ett synopsis på några sidor istället, då får du garanterat fler som läser, det tar ju rätt lång tid att läsa tjugo sidor (många här på forumet orkar inte ens kommentera manus som är på bara några sidor) och efter det ska man fundera på det man läst och fundera på vad som kan förbättras. Sedan brukar oftast jag läsa om det innan jag skriver vad jag tycker för att se att jag inte missat något väsentligt. Det är en ganska tidskrävande process, speciellt om man vill få något vettigt sagt. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.