Torreador Postad 23 februari 2008 Postad 23 februari 2008 Två frågor i en.... Jag har gjort en slideshow på ca 1 timme med ljud och bilder (ca 550 st) och text. Gjorde den i Windows Movie Maker för jag hade inte tid att sätta mig in i Adobe Premiere Pro som jag precis skaffat och inte fattar något alls av ännu... suck. Jag är inte helt klar med den ännu, är på ca 50 minuter så det är inte mycket kvar men WMM började krångla och säga att det inte fanns tillräckligt med minne för mer och det är dösegt. Så jag tänkte att jag kanske skulle prova att öppna projektet i APP istället men formatet stöds inte. Jag kan däremot öppna en WMV fil. Men det lättaste kanske hade varit att spara den och göra de sista 10 min för sig även den i WMM och sedan sätta ihop dem? Men jag vill ha så bra kvalitet som möjligt då jag ska bränna den på DVD och vill ha bra skärpa i bilderna osv. Bilderna är ca 2-5 MB men jag vet inte om det spelar någon roll. Om jag nu ska spara den i WMM vilket alternativ ska jag då välja för att kunna bränna den på en DVD sen? Det finns ju många olika alternativ. Antar att jag väljer "spara på min dator" men sedan kan jag ju välja massa olika inställningar. Vilket är bäst. Jag vet att det kanske var en snurrig fråga men jag hoppas ni förstår vad jag vill göra. Snälla ni, kläm fram lite tips och råd. Vore kanon om jag kunde få färdigt den idag! /Charlotte 0 Citera
Rogge Postad 23 februari 2008 Postad 23 februari 2008 Men det lättaste kanske hade varit att spara den och göra de sista 10 min för sig även den i WMM och sedan sätta ihop dem? Vad du än gör, spara *inte* som WMV om du vill ha bra kavlitet i Premiere eller något annat program. Spara som DV avi istället och ta in i Premiere Pro. ...jag hade inte tid att sätta mig in i Adobe Premiere Pro som jag precis skaffat och inte fattar något alls av ännu... suck. När du får tid: Adobe Design Center - Video Workshop 0 Citera
Torreador Postad 23 februari 2008 Författare Postad 23 februari 2008 Okej, då spara jag den som AVI. Tack så mycket. Och TACK för länken, det behövdes.... /Charlotte 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.