Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena alla glada filmmakare.

Jo, jag planerar att starta en TV kanal via Joost som ska innehålla Amatör filmer och Tutorials för olika program. Men problemet är att det är ju lite svårt att göra en sån här grej så jag undrar om det finns något intresse från folk här på Voodoofilm att delta i detta. Ni kan till exempel få ha er egen suveräna Video Tutorial och eran proffsiga amatör film visad för världen via Joost.

Fast när man får en sådan här idé så kmr ju mycket frågor också.

Som till exempel ska kanalen vara på engelska eller svenska? Är det verkligen värt det att göra en video Kanal som kanske ingen kmr att titta på?

Så om ni har intresse eller åsikter (negativa och positiva) så skriv dom här så jag får se om det är någon idé i över huvudtaget att starta en sån här Tv kanal via internet.

Postad

Hej!

En sådan kanal har jag länge funderat på att göra men aldrig haften orken.

Jag är gärna med och bidrar med några tutorial.

/Jesper

Postad

Kom på att det är krångligt att göra det via Joost för jag har ingen anning hur man gör det där, men mak kan ju typ försöka fixa det via andra sidor. Det finns säkert någon på forumet som har större erfarenhet om det här än jag. Kul att du vill bidra med Tutorials Jesper!

Postad

går ju att göra kanaler i mest varenda video-sajt... på Vimeo ligger finns det en kanal för HV20-användarna osv...

När det gäller språk förresten... kan ju vara fördel med engelska subtitles iallafall för att öka "tittarsiffrorna" utomlands utan att behöva ta till Mats Helge-dubbning... Eller för den delen så kan man ju anamma MHO-dubbningen...

Men idén är ju väldigt kul iallafall... ska bli kul att se om det blir något...

Postad

mm, Subtitles blir ju tvunget i sådanna fall. har kollat runt lite på olika ställen med de flesta sidorna vill att man ska använda Youtube för att tanka upp filmerna som ska visas på kanalen och det kan ju vara lite tråkigt. är aldrig riktigt själv nöjd med youtube kvalitén. Så jag tittar vidare. Och om det ska bli någon TV channel måste man ju ha ett namn, så.... Spruta på med olika namn förslag.

kanske VoodooTV vore något^^

Postad

har kollat up Vimeo och det verkar som en bra idé, man vad ska kanalen heta? några förslag på namn skulle glädja mig enormt. Samt, om man snackar innehåll. Vi ska ha Tutorials, Amatör filmer. Men vad finns det mer man kan ha med? Några förslag?

Postad

När du säger tutorial menar du då till olika mjukvaror?

När jag hade idén att starta en sådan hemsida uppe så tänkte jag även ha videotutorial på hur film görs...

/Jesper

Postad

Lycka till med att göra tutorials typ Andrew Kramers på Video CoPilot. Han är i särklass en av dom bästa i branschen på det han gör. Han är en på miljonen bland tutorial tutors.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...