Arnold Arsnold Postad 20 februari 2008 Postad 20 februari 2008 Hej! Jag har lite problem med monitorn i Premiere Pro. Bilden visas konstig och förvrängd. (Se bild). Jag har både Premiere Pro CS3 och Premiere Pro 2.0, och felet uppträder i båda programmen, så det ligger antagligen utanför själva Premiere. Någon som vet vad det kan vara som spökar? Det går inte heller att spela upp filmen i Premiere. Att exportera filmen fungerar ändå som det ska. Det konstiga är att programmet fungerade förrut. (En vecka sedan). Men plötsligt så var det bara så här. Jag har provat att ominstallera programmet. Någon som råkat ut för samma sak? MVH Anton 0 Citera
Max_H Postad 20 februari 2008 Postad 20 februari 2008 DV, HDV eller något annat? Om du går in i Project > General Settings > Playback settings och ändrar lite mellan de olika Desktop Display Mode inställningarna...ngn skillnad? /Max 0 Citera
Arnold Arsnold Postad 20 februari 2008 Författare Postad 20 februari 2008 Tack! Det hjälpte. Jag ändrade Desktop Display Mode från Standard till Compalible, och det löste problemet. Nu återstår bara ett mindre problem. När jag trycker på Play så tar det typ 10 sek innan klippet börjar spelas upp (DV-PAL Widescreen 48kHz). Detta löste jag också genom att inaktivera lite codecs från ACE Mega Codec Pack... För många codecs kanske saktar ner uppspelningen eftersom datorn får tänka mer? 0 Citera
Max_H Postad 20 februari 2008 Postad 20 februari 2008 Alla på Voodoofilm ska upprepa 100 gånger i följd: Man ska inte ha codec packs i sin redigering. Man ska inte ha codec packs i sin redigering. Man ska inte ha... /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 20 februari 2008 Postad 20 februari 2008 VAd menas med codec packs :) Verkar så viktigt att jag verkligen måste fatta... 0 Citera
Max_H Postad 20 februari 2008 Postad 20 februari 2008 Codec pack är ett pack med codecs... (haha). (Ruskigt) dåliga skämt åsido så är det en "kombo-installer" med flera olika codecs för att "problemfritt" kunna spela upp alla olika varianter av filer man kan hitta här och var (Xvid, Divx, etc). Men även för att kunna koda om filer till dessa format. Tanken är god, men problemet är att de ofta är slarvigt programmerade så de skriver över delar som bla Premiere behöver för att kunna dekoda en viss typ av media. Och emellanåt (vilket ofta är fallet med k-lite) så tappar bla Premiere och Windows Movie Maker kommunikationen med dv-kameran. /M 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.