DanjoZ Postad 17 februari 2008 Postad 17 februari 2008 *Problemet är löst* Men XviD filerna hackar väldigt i 4.0 för mig, till skillnad från i 3.0. Om det bror på kodeken eller att min dator på 1 gig RAM på Vista är för långsam, vet jag inte. Om det bror på bristande minne så hoppas jag att ni har något förslag på "onödiga" funktioner som kan stängas ned i PE4.0 för att speeda upp PE4 lite. ----------------------- Oj, oj, oj, oj... Jag har kört PE 3.0 och det har fungerat jättebra. Idag valde jag att uppdatera mig och införskaffa 4.0 eftersom det har funktioner som jag gärna vill ha. Det första jag möts av är att jag inte kan importera vissa av mina AVI-filer eftersom "Filens ljudfrekvens stöds inte". Filerna dyker inte upp i projekt/mediarutan eller på tidslinjen. Jag startar 3.0 igen och testar att infoga filerna på nytt där. Det fungerar utan problem. INGEN kan svara på vad som är problemet. Inte ens på Adobes forum. Det står inget varken i hjälpen eller på något annat forum heller. Mitt enda hopp står nu till er. Jag försöker alltså lägga in en några AVI-filer. Det är inga konstigheteter med ljudet. Det är vanligt 48kHz - 32-bitars flyttal - Stereo. En annan fil som jag renderade ut i PE3 har precis samma attribut och fungerar utan problem. Om du inte vet vad problemet är... vad TROR du att problemet är. Alla förslag är välkomna. Det kan inte gå mer fel än såhär. 0 Citera
DanjoZ Postad 18 februari 2008 Författare Postad 18 februari 2008 Okej. Nu är problemet förhoppningsvis löst. Jag har precis ominstallerat XviD och nu har jag fått bild och ljud i 4.0. Så det verkar som om problemet med "Ljudfrekvenserna" i de här AVI-filerna är löst. Om ni skulle råka ut för detta ljudfrekvensproblem så vet ni vad ni kan testa att göra! 0 Citera
DanjoZ Postad 19 februari 2008 Författare Postad 19 februari 2008 När jag spelar upp XviD-filerna i PE4.0 så hackar det väldigt mycket, och gör dem väldigt svåra att redigera. tillskillnad om jag spelar upp t.ex. DivX eller något annat som WMV. Spelar jag upp XviD i 3.0 så hackar det inte alls utan flyter på fint. Kan det bro på att 4.0 kräver för mycket av min dator tro? Och isf vilka "onödiga" funktioner i 4.0 kan jag stänga av som är prestandakrävande? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.