Flashonline Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Hej! Hoppas någon här kan svara på min fråga ang om Canons XH-A1 25F. Fungerar det att överföra filmen från videokameran till Adobe Premiere Pro 1.5? Klarar den ta emot 25F i SD (4:3) format ? Jag har bara tänkt börja med att filma i SD 25F (4:3 eller ev 16:9) och använda det redigeringsprogrammet Premiere Pro 1.5 (uppdatering 1.5.1). Hoppas på en snabb svar, för jag har ej ännu fått videokameran hem. /Flash 0 Citera
Max_H Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Den får en dv-signal utan interlace och om jag minns rätt saknar PPro en sådan preset. Kommer inte heller ihåg på rak arm huruvida det går att skapa en preset med renderingen satt som "No Fields" - du får kolla. Välj DV PAL-preset, gå in i custom och sätt redering till "No fields". Om det inte går skriv det här så tror jag att jag kan fixa en "hack" för problemet. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.