peterfilm.se Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Hur funkar adobes preview fönster? När jag spelar upp interlace material där (Pal dv lower field), så är bilden knivskarp och i naturlig storlek 720x576. Hur i helsike skall man inte klara av att då rendera exakt det som preview fönstret ser. Alltså kan man inte capture:a preview fönstret?Går det inte rendera ut timelinen exakt så som preview spelar upp den? 0 Citera
Max_H Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Vilket preview-fönster då? Vanliga Program View-fönstret eller det i Media Encoder? /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 15 februari 2008 Författare Postad 15 februari 2008 Vilket preview-fönster då? Vanliga Program View-fönstret eller det i Media Encoder? /Max Vanliga Preview i Premiere som man kollar i vid render preveiw ("monitorn") 0 Citera
Max_H Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Om jag minns rätt visar den bara ett field ("första" fältet). Troligen då lower för DV och upper för HDV - är osäker på HDV eftersom overlayen i HDV-projekt ibland kan visa upp "skumma" interlaceproblem. /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 15 februari 2008 Författare Postad 15 februari 2008 Om jag minns rätt visar den bara ett field ("första" fältet). Troligen då lower för DV /Max Är det verkligen så. Jag sitter med 100% scale på monitorn i ppro och kollar preview och det är riktigt bra bild. Exakt så skulle jag vilja att exporten ser ut när jag skickar ut den och kollar i exempelvis QT eller mediaplayer. Det finns inte en tendens till interlace ränder (förrän jag pusar på tidslinan). och all grafik ser bra ut. 0 Citera
Max_H Postad 15 februari 2008 Postad 15 februari 2008 Det kan vara skillnad i pause resp play också. DV eller HDV? /Max 0 Citera
peterfilm.se Postad 15 februari 2008 Författare Postad 15 februari 2008 (förrän jag pusar på tidslinan) pausar naturligtvis :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.