Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur funkar adobes preview fönster? När jag spelar upp interlace material där (Pal dv lower field), så är bilden knivskarp och i naturlig storlek 720x576. Hur i helsike skall man inte klara av att då rendera exakt det som preview fönstret ser. Alltså kan man inte capture:a preview fönstret?Går det inte rendera ut timelinen exakt så som preview spelar upp den?

Postad

Om jag minns rätt visar den bara ett field ("första" fältet). Troligen då lower för DV och upper för HDV - är osäker på HDV eftersom overlayen i HDV-projekt ibland kan visa upp "skumma" interlaceproblem.

/Max

Postad
Om jag minns rätt visar den bara ett field ("första" fältet). Troligen då lower för DV /Max

Är det verkligen så. Jag sitter med 100% scale på monitorn i ppro och kollar preview och det är riktigt bra bild. Exakt så skulle jag vilja att exporten ser ut när jag skickar ut den och kollar i exempelvis QT eller mediaplayer. Det finns inte en tendens till interlace ränder (förrän jag pusar på tidslinan). och all grafik ser bra ut.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...