nils.son Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Jag har använt Ulead Videostudio i ett par år, för privata semesterfilmer etc. Men jag börjar känna att det inte är tillräckligt. Jag letar efter ett program som är lite mer avancerat, men jag vill ändå inte spendera veckor på redigering, så det bör ändå vara hyfsat lätt att lära sig. Program som jag kollat lite på är Edius, Final Cut, Pinnacle och Avid xpress... Men jag har inte bildat mig en uppfattning om dem ännu. Kan någon rekommendera något program? Tacksam för svar! 0 Citera
Max_H Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 FCP är endast Mac, så då får du byta dator. Men där finns även FCP Express som räcker långt. Edius, Premiere Pro/Elements finns som Trialversioner att testa gratis (och även Vegas Video tror jag). Däremot tror jag inte att Avid har ngn trial. /Max 0 Citera
meinhof Postad 10 februari 2008 Postad 10 februari 2008 Till Avid fanns en gratisversion som hette Avid Free DV, den går inte att ladda ner från deras hemsida längre men om du vill testa finns den som freeware om du söker på google. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.