AnnaElisabeth Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 Min fd. mini-dv blev nyss stulen och nu är jag på jakt efter en ny dv kamera. Jag letar efter något som går att använda inomhus och utomhus. Min fd. var en sony hc-17, dvs. inte speciellt avancerad. Jag blev ofta irriterad att den var så dålig att filma med i dåligt ljus. Skulle vara kul att ha en som funkar både bra inomhus och utomhus. Jag har kikat lite på panasonic gs-320 Men då finns det ingen möjlighet för night vision som Sony har om jag uppfattat det rätt? Alla verkar snacka om Canon Hv20. Om man ska filma på ex. semseter är en sådan kamera bra då? kräver den ett stativ för att funka bra? Vad skulle ni kunna tipsa mig om Under 10.000 och är dv? Tack! Anna 0 Citera
thesnowboarders Postad 8 februari 2008 Postad 8 februari 2008 Min fd. mini-dv blev nyss stulen och nu är jag på jakt efter en ny dv kamera. Jag letar efter något som går att använda inomhus och utomhus. Min fd. var en sony hc-17, dvs. inte speciellt avancerad. Jag blev ofta irriterad att den var så dålig att filma med i dåligt ljus. Skulle vara kul att ha en som funkar både bra inomhus och utomhus. Jag har kikat lite på panasonic gs-320 Men då finns det ingen möjlighet för night vision som Sony har om jag uppfattat det rätt? Alla verkar snacka om Canon Hv20. Om man ska filma på ex. semseter är en sådan kamera bra då? kräver den ett stativ för att funka bra? Vad skulle ni kunna tipsa mig om Under 10.000 och är dv? Tack! Anna Canon HV20, som du nämner, är ju den bästa videokameran i sin prisklass. Jag är själv en stolt ägare över den och jag tycker det är den bästa kamera jag någonsin ägt. Som sagt, man får mycket för pengarna! /Oscar 0 Citera
AnnaElisabeth Postad 8 februari 2008 Författare Postad 8 februari 2008 Canon HV20, som du nämner, är ju den bästa videokameran i sin prisklass. Jag är själv en stolt ägare över den och jag tycker det är den bästa kamera jag någonsin ägt. Som sagt, man får mycket för pengarna! /Oscar Men funkar den bra för att "svajja" lite med, eller kräver den stativ, läste i ett annat forum att den var svårfilmad. 0 Citera
Pehrbau Postad 16 februari 2008 Postad 16 februari 2008 Alla kameror kräver stabil montering/hand om man vill undvika "svajning" eller skakning. Det beror ju också på hur stadig man är på handen. Ju lättare/mindre en kamera är desto svårare är det att hålla den stilla. När man saknar stativ så kan man förslags söka stöd mot en stolpe, sten, vägg eller liknande. En inzoomad bild är oftast en katastrof utan stabil kamera. För övrigt är det bara i undantagsfall man bör använda själva zoomningen i bild. 0 Citera
AnnaElisabeth Postad 17 februari 2008 Författare Postad 17 februari 2008 Alla kameror kräver stabil montering/hand om man vill undvika "svajning" eller skakning. Det beror ju också på hur stadig man är på handen. Ju lättare/mindre en kamera är desto svårare är det att hålla den stilla. När man saknar stativ så kan man förslags söka stöd mot en stolpe, sten, vägg eller liknande. En inzoomad bild är oftast en katastrof utan stabil kamera. För övrigt är det bara i undantagsfall man bör använda själva zoomningen i bild. Tack!=) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.