peterfilm.se Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iID=3398955 Tjena, jag kommer troligen köpa en "Jvc Videomonitor TM-H150CG" för färgredigering för ett projekt nu, som är SD (PAL widescreen). filmat med Canon A1 men nedkonverterat vid capture. Om jag senare uppdaterar min dator och sedan börjar redigera HD filmer, funkar denna skärm då på något sätt. Kan man inte genom decklink eller liknande köra ut SD signal av timelinens HD enbart för att kolla färger på Monitorn? 0 Citera
Rogge Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Kan man inte genom decklink eller liknande köra ut SD signal av timelinens HD enbart för att kolla färger på Monitorn? Jo, det går att nedkonvertera HD till SD i realtid med alla HD-kort från Blackmagic Design. Ev nackdelar med en SD-skärm vid HD-redigering överlåter jag åt någon annan att svara på. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.