metroo Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 Jag och en kompis lyssnade på en låt idag och blev inspirerade att göra en film som handlar om en sjuk man, en mycket sjuk man. Tar emot alla synpunkter. Kort om handlingen: En man och hans dockor.The Toymakers Dream.rtf 0 Citera
Shelly Postad 6 februari 2008 Postad 6 februari 2008 "En docka ramlar ur uran att han märker det." Lite fel "Han smeker den på kunden med fingret." lite mera fel Um, känns inte som om det hände så där jättemycket. Han är sjuk, big deal... Vet inte riktigt vad jag ska säga. Kanske om han la ner en massa tid på att göra iordning alltsammans inför "dansen" så att man såg hur förväntansfull han var? 0 Citera
metroo Postad 6 februari 2008 Författare Postad 6 februari 2008 Jo, det du skrev är ju bara småfel som jag inte hunnit tänka på. Skrev ihop det idag. Som du ser är det ju t.ex "uran" för att r och t sitter nära varandra och likadant på det andra. Jo, vi vet att det inte händer så mycket. Men det vi vill få till är känslan i filmen. Musiken, klippningen osv. Jo, det var ju en idé. Men vad mer borde han fixa till då, vad tänkte du på? :) Tack för kommentaren. 0 Citera
metroo Postad 6 februari 2008 Författare Postad 6 februari 2008 Och något jag glömde, ljussättningen. Det är alltså mer en träning så än just manusskrivning. Tänkte mest höra vad folk skulle säga och jag kommer ju ändra om någon har något bättre förslag. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.