Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Precis inskaffat mig Adobe premier pro 2 och After effects 7 pro. Har en ganska enkel fråga för er Adobe användare(bara kört vegas och FC innan).

Men hur kombinerar jag dessa program på smidigaste sätt?

Premier ska alltså användas för att klippa mitt projekt och för att slutrendera medans jag lägger på alla(?) effekter i AE?

Hur för jag över mina klipp fram och tillbaka mellan Premier och AE då, och i vilket format ska mina färdigredigerade klipp ifrån AE vara i för att hålla kvaliten så hög som möjligt?

tack

Postad

Liten timeline: Markera klippen i PPro > Copy. In i AE: Placera markören där du vill tryck "Ctrl-Alt-V" för att paste:a in där du "står".

Stor timeline: Spara PPro projekt. In i AE: File > Import > PPro Projekt.

Eftersom du inte har Production Studio kan du inte köra Dynamic link över till PPro, men är det mest texer och animationer brukar jag rendera till Quicktime Animation. För effekter och annat kör jag Adobes egna uncompressed codec (som bara fungerar i PPro, AE och Encore). Du kan med fördel spara med en "länk" till After Effects egen projektfil - då kan du i PPro välja "Edit Original" för "effektklippet" så öppnas AE projektet automatiskt.

/Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...