Patryk Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 Jag har sökt, letat, vänt upp och ner på varje sten i kameravärlden. Vad jag slutligen kom fram till är att Canon HV20 är den perfekta kameran för mig. Underbar bildkvalité till ett mycket bra pris. Har varit inne på olika forum där jag har läst och kollat på klipp och den verkar vara perfekt för en första kamera. Nu till mitt lilla bekymmer. Jag ska sälja min gamla laptop och köpa en ny dator. Vad behöver jag för att kunna redigera film? Räcker det om jag köper en bra laptop eller ska jag sattsa på stationär? Vad behöver en sådan dator, ram, processor, hårdisk osv? Jag har tänkt mycket på Mac kan det va en bra idé. Vilken Mac hade räckt? Har nån kanske en klar dator eller ett datorpaket att rekommendera? Förlåt om jag bombarderar er med frågor. Men ni är den bästa källan jag har. Tack så jätte mycket Patryk 0 Quote
Octavianus Posted February 1, 2008 Posted February 1, 2008 mm, Mac låter som en riktigt bra idé. Jag har den lite bättre MacBooken, som jag poppat in 4 Gb ram i. Jar har inte jobbat så mkt med att klippa video ennu, med coola effekter. Men lite grundklippning osv har jag gjort (jag har även en HV20), och det har funkat klockrent. 0 Quote
Recommended Posts