manutd Postad 31 januari 2008 Postad 31 januari 2008 Vet att det finns andra program som klarar av transport stream, men då jag har Premiere inlagt så är det lättare om det finns något sätt som gör så att programmet klarar av formatet....om inte så får jag helt enkelt leta något annat program för det ändamålet. Men som sagt, finns det något sätt som gör att Premiere kan hantera .ts(transport stream)? Vill heller inte konvertera filerna före, utan vill helst kunna välja det efter jag har redigerat..... mvh manutd 0 Citera
manutd Postad 1 februari 2008 Författare Postad 1 februari 2008 Kommer från en digitalbox som spelar in i det formatet, ska enligt wikipedia vara en sorts mpeg-format..... 0 Citera
Max_H Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 Inte lätt att veta... MPEG2 eller 4? Du skulle, om möjligt, kunna testa i Premiere Elements 4 som faktiskt i vissa fall är bättre än PPro på att redigera just MPEG-material. Ibland kan det funka att byta filändelsen till .mpg istället. /Max 0 Citera
manutd Postad 1 februari 2008 Författare Postad 1 februari 2008 Jag är väldigt dåligt insatt i TS. Såhär står det iaf. på wikipedia: Transport stream (TS, TP, MPEG-TS, or M2T) is a communications protocol for audio, video, and data which is specified in MPEG-2 Part 1, Systems (ISO/IEC standard 13818-1 [1]. Its design goal is to allow multiplexing of digital video and audio and to synchronize the output. Transport stream offers features for error correction for transportation over unreliable media, and is used in broadcast applications such as DVB and ATSC. It is contrasted with program stream, designed for more reliable media such as DVDs. 0 Citera
Max_H Postad 1 februari 2008 Postad 1 februari 2008 I princip använder HDV den typen av strömmar men ibland används olika headers och en del andra ändringar så filen i alla fall inte kan läsas av alla program... (ex att PPro inte kan läsa Final Cut's HDV filer fast det i alla fall är "native" HDV). /Max 0 Citera
manutd Postad 1 februari 2008 Författare Postad 1 februari 2008 Ok. Ja, vet tyvärr inte något mer om filformatet. Men det är inte hd det gäller i detta fall iaf. Det är tv-program som jag har spelat in med digitalboxen, Dreambox...... Så det upplösningen är 720x576 4:3/16:9. Men om det inte går att fixa så får jag använda Vegas igen, det klarade av filerna utan problem. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.