always89 Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Är dey någon som vet om denna mikrofonen från Jam är bra, och vad är det som är bra med den? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilhelm Posted July 13, 2004 Share Posted July 13, 2004 Om den är bra eller inte beror väl lite på vad man jämför med ch vilk akrav man har. Den är säkert inte så tokig... den skulle funka för mig i alla fall. Jag skulle vilja köpa något liknande men mina krav är inte sådär super höga. Vad kostar den? Svårt att säga något bara om en bild sådaär... Lite mer info... Är det en JJ-Lab mic? Dom brukar ju vara billiga.. men oftast funkar det som så i världen att man får precis vad man betalar... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lilla_farbrorn Posted July 14, 2004 Share Posted July 14, 2004 Det finns massor utav trådar där vi på forumet diskuterar mikrofonen och vad man ska tänka på vid köp. Titta vad som finns innan du postar ett nytt inlägg, det gäller alla nya på voodoofilm! Aja. här är en tråd du kan läsa igenom: http://www.voodoofilm.org/forum/showthread.php?t=778 :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
always89 Posted July 14, 2004 Author Share Posted July 14, 2004 jag vet, jag har läst det redan :D men jag undrar, blir det bra ljud, behöver man ha micken otroligt nära eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
always89 Posted July 19, 2004 Author Share Posted July 19, 2004 Är det verkligen ingen som vet om man måste ha mikrofonen otroligt nära och om det blir bra ljud? :O 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilhelm Posted July 19, 2004 Share Posted July 19, 2004 Jag sökte upp och kollade lite på den http://www.jam.se... var det 800:- den kostade... det var ju riktigt hygligt pris. Vad menar du med riktigt nära? En kvalifiserad gissning är att det kommer gå alldeles utmärkt att sätta den på en bom eller likannde... du kommer inte behöva tala direkt i micken för att fånga upp ljud i alla fall. det fanns ju till och med inställningar om man skulle vilja ha längre räckvidd. (tyckte jag mig läsa, minnet är bra men kort :) ) Bra ljud... vad är bra ljud? det kommer i alla fall bli ljud med den micken. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
always89 Posted July 19, 2004 Author Share Posted July 19, 2004 Tja.. asså jag menar att bra ljud e typ så att man slipper kameramotorn, och andra småbrus och sådant. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilhelm Posted July 20, 2004 Share Posted July 20, 2004 Kameramotorn kommer du slippa få med... micken hamnar ju en bit bort från kameran. Småbrus och annat skit.. micken kommer inte brusa av sig själv, men man filmar ju ofta ute och så... det blåser och saker för liv... sånt kommer den plocka upp. Jag tror det blir kanon med den micken... den var ju inte farligt dyr heller. och den verkar ju vara anpassad för film på hobbynivå.. med kontakter som passar små-kameror och att den går på batteri. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts