Gå till innehåll

Jam mikrofon


always89

Recommended Posts

Om den är bra eller inte beror väl lite på vad man jämför med ch vilk akrav man har.

 

Den är säkert inte så tokig... den skulle funka för mig i alla fall.

Jag skulle vilja köpa något liknande

men mina krav är inte sådär super höga.

Vad kostar den?

 

Svårt att säga något bara om en bild sådaär...

Lite mer info...

 

Är det en JJ-Lab mic?

Dom brukar ju vara billiga.. men oftast funkar det som så i världen att man får precis vad man betalar...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag sökte upp och kollade lite på den http://www.jam.se... var det 800:- den kostade... det var ju riktigt hygligt pris.

 

Vad menar du med riktigt nära?

 

En kvalifiserad gissning är att det kommer gå alldeles utmärkt att sätta den på en bom eller likannde... du kommer inte behöva tala direkt i micken för att fånga upp ljud i alla fall. det fanns ju till och med inställningar om man skulle vilja ha längre räckvidd. (tyckte jag mig läsa, minnet är bra men kort :) )

 

Bra ljud... vad är bra ljud? det kommer i alla fall bli ljud med den micken.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kameramotorn kommer du slippa få med... micken hamnar ju en bit bort från kameran.

Småbrus och annat skit.. micken kommer inte brusa av sig själv, men man filmar ju ofta ute och så... det blåser och saker för liv... sånt kommer den plocka upp.

 

Jag tror det blir kanon med den micken... den var ju inte farligt dyr heller. och den verkar ju vara anpassad för film på hobbynivå.. med kontakter som passar små-kameror och att den går på batteri.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...