Göran A Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 Har deperat försökt få en BRA bild med hjälp av bakgrund Chromakey eller transperera och i båda fall med eller utan så blir det en massa streck när man rör sig, specillet i teckenspråk så finns det MÅNGA streck som stör hela tiden... Använder Adobe Premiere Elements 3.0. Har komprimerat till WMP eller QT men både samma resultalt... När jag testade då i Pinnacle 10,8 eller 11.0 så är det problemfritt. men inte i Adobe. Är tacksamt om man får lite hjälp.... /Göran 0 Citera
Max_H Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 Det är med stor sannolikhet ett fields-problem. Deinterlacear du bilden vid export? /Max 0 Citera
Göran A Postad 25 januari 2008 Författare Postad 25 januari 2008 Nej... Hittar inte den " deinterlacear" när man skall exporterar till QT eller WMP... 0 Citera
Göran A Postad 25 januari 2008 Författare Postad 25 januari 2008 Nu har man hittat... Men funderade mycket också... När man har kameran och skall ladda via 1394 kort, då måste man också ha en viss rutor eller har det ingen betydelse? När man lägger ut till skivan eller på nätet så man måste ha en viss antal bildrutor och i mitt fall så ligger det på 29.56... OM man tittar på standard så skall det vara 25,0 så nu undrar jag faktiskt om programet är anpassad för amerikansk eller gör jag fel? 0 Citera
Max_H Postad 25 januari 2008 Postad 25 januari 2008 Premiere Elements är för både PAL och NTSC. Men eftersom Adobe är amerikanskt har dom en förkärlek för att "förvälja" NTSC... Men du gör ett val när du startar projektet och kan möjligen göra ett val när du exporterar också. /Max 0 Citera
Göran A Postad 28 januari 2008 Författare Postad 28 januari 2008 Nu hittade jag det här! Det var felinstallerad ifrån början inom IT-avdelningen som KAN INTE det här programmet, där man klickade på NTSC vilket jag fick ändra om... Nu ser det hyfsat ut och ingen "streck" förutom när man vill använda effekter, där ser man lite lite av de streck... Men annars får man uppdaterar RAM minne :-) Tack för hjälpen! O ha en fortsatt bra video/filmdagen! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.