adamhaglund Postad 19 januari 2008 Postad 19 januari 2008 Har sökt på forumet utan att hitta svar på min fundering: Hur vinjetterar man (mörkar ner hörnen) videoklipp? Jag har just börjat jobba i Adobe Premiere, men har inte hittat alla funktioner än. Finns det något speciellt filter för vinjettering, eller gör man på annat sätt? (Jag hittade en funktion som hette nåt i stil med Edge Feather, men denna gav inte den runda/ovala vinjettering jag är ute efter.) Tacksam för svar! /Adam 0 Citera
beta75 Postad 19 januari 2008 Postad 19 januari 2008 Gör ett PS dokument med mörka hörn mot genomskinlig bakgrund och släpp den i din timeline och justera dess opacitet efter önskemål. /KN 0 Citera
adamhaglund Postad 19 januari 2008 Författare Postad 19 januari 2008 Ah, så enkelt! Tack! /Adam 0 Citera
adamhaglund Postad 20 januari 2008 Författare Postad 20 januari 2008 Jag gjorde som beta75 föreslog: en PS-bild med mörka hörn, genomskinlig bakgrund. Eftersom projektet jag jobbar med är i 16:9 format och standardupplösning förmodade jag att bilden skulle vara 720x405 pixlar. Förmodligen har jag räknat fel, för när jag lägger in bilden i mitt projekt så är den ganska mycket mindre än själva filmen. Jag kan iofs dra ut bilden så att den täcker, men det borde ju vara bättre att få den i rätt storlek från början. Någon som skulle vilja förklara var jag tänker fel? /Adam 0 Citera
beta75 Postad 20 januari 2008 Postad 20 januari 2008 Är det ett DV projekt? I Widescreen PAL ska du göra en fil som är 1024x576 /KN 0 Citera
Creator Postad 20 januari 2008 Postad 20 januari 2008 Eller så kan du exportera en frame bara som du har som mall i PS. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.