f4j3rs Postad 19 januari 2008 Postad 19 januari 2008 Har nyligen inhandlat en JVC GZ HD7. Till redigering av mitt material använder jag premiere pro CS3. Jag undrar då om man kan få hjälp med att hitta ett plugin eller dylikt? så att jag kan göra ett projekt i full HD 1920x1080i.Då de inställningarna när man skapar ett nytt projekt inte stämmer för min kamera. Även skulle jag behöva hjälp med codec för att exportera filmen i detta format också. Hoppas att ni kan hjälpa mig ;):) MvH 0 Citera
Rogge Postad 19 januari 2008 Postad 19 januari 2008 Material från kameror med hårddisk är inte roliga att editera med som du kan se i andra trådar här på forumet. Vill du editera utan problem, redigera 1920x1080, utan problem, så hade jag köpt ett kort från Blackmagic Design som heter Intensity eller Intensity Pro så att du kan fånga materialet från kamera till dator via HDMI till Blackmagic Designs egna codec som är 1920x1080. Ja, kortet kostar några hundralappar, men du kommer att tycka det är värt varenda krona med tanke på den tid du sparar genom att inte editera materialet direkt från kamerans hårddisk. Att du dessutom inte tappar kvalitet eftersom du slipper konvertera materialt innan du börjar editera gör kortet ännu mer värt pengarna. Du kan även koppla kortet till en monitor medans du redigerar. Precis som Cool & the Gang säger med andra ord: "Satisfaction guaranteed" :) 0 Citera
f4j3rs Postad 19 januari 2008 Författare Postad 19 januari 2008 Okej, tack för svaret, bara att börja spara då!:) 0 Citera
Rogge Postad 19 januari 2008 Postad 19 januari 2008 Okej, tack för svaret, bara att börja spara då!:) Två saker att tänka på: 1. Datorn måste ha en PCI-e-plats för att kortet skall fungera. 2. Du måste fånga materialet från kamera till dator i realtid. Du kan alltså inte på någon minut kopiera en hel timmes material från kamera till dator. En timme tar alltså en timme att fånga. Det kan verka vara en nackdel, men mellan valet att knappt kunna redigera materialet eller att kunna redigera materialet utan problem så är valet lätt. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.