Stuffen Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 Hej! Är ny på det här forumet. Har försökt att söka lite men inte hittat något. Ber därför om ursäkt om det är så att det redan finns flertalet svar på samma fråga. Kan tänka mig att det gör det. Hur som helst, till problemet. Vi spelar in innebandy. En sport som går väldigt snabbt. Problemet är att det blir som små streck i filmen. Se film här: http://www.mullsjoais.se/visafilm.asp?rubrik=KFUM%20Linköping%20Idrottshuset%20-%20Matchreportage&sokvag=MAISTV/KFUM%20Linköping%20(H)%202008-01-11%20Matchreportage.wmv Det ser bra ut i Adobe Premiere som jag redigerar med. Kameran är i toppklass och problemet ligger ju i andra ord när jag ska exportera filen till wmv. Jag väljer standardinställningen för 1024 kb/s och får fram resultatet över. Varför blir det så dålig kvalité? kan man ändra något enkelt utan att göra filen otympligt stor för servern? Tycker jag har sett filmer på internet som streamas med betydligt bättre kvalite även när det går snabbt. Tacksam för hjälp! 0 Citera
Max_H Postad 18 januari 2008 Postad 18 januari 2008 Slå på "Deinterlace" i Adobe Media Encoder när du exporterar. /Max 0 Citera
Göran A Postad 23 januari 2008 Postad 23 januari 2008 Slå på "Deinterlace" i Adobe Media Encoder när du exporterar. /Max Även mitt fall så har jag ett adobe Premiere Elements 3,0 (innan dess använde jag Pinnacle 11,1) och när jag har spelat in till ett avi-format, sen använder jag ett chromakey i P-11.1 är det inga problem. men samma bildformat avi till Adobe P. 3.0 så ser det hyfsat ut, men har ett fyrkantiga på skjortan samt en massa mängd streck när man rör sig fort... Speciellt när man använder transparens så blir det mycket tydligare även om man använder gröna skärmen i bakgrund. Vad gör jag för fel? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.