Yester Postad 12 januari 2008 Postad 12 januari 2008 Jag är nybörjare på detta men har i alla fall skaffat mig Premiere CS 3 för att kunna redigera lite film som jag samlat på mig med min DVD kamera. Jag har konverterat all film till mpeg. Mitt problem är att programet dör, jag hinner typ imortera in den filmsnutt jag vill jobba med sen slocknar programet eller rättare sagt bara stänger ner sig. Inga felmeddelanden utan bara god natt. Jag har även testat tidigare versioner av Premiere men även då blir det liknande problem. Burken jag använder är en AMD Athlon 64 X2 Dual Core 2,01 GHZ. 1 GB ram. Grafikkort ATI 512 MB. Tacksam för hjälp! 0 Citera
Max_H Postad 12 januari 2008 Postad 12 januari 2008 Tyvärr troligen simpelt: Premiere gillar inte att klippa MPEG filer annat än HDV. Om du kan, konvertera till vanliga DV AVI-filer istället. Då lär det funka bättre. /Max 0 Citera
Yester Postad 14 januari 2008 Författare Postad 14 januari 2008 Hmm men då va det nästa problem. När jag konverterar en Mpeg fil på 995 MB I Mpeg Streamclip så ligger ljudet före bilden på den färdiga AVI filen sen. Har konverterat en Mpeg fil på 295 och då vart det utmärkt resultat?? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.