pocatello Postad 10 januari 2008 Postad 10 januari 2008 Jag är inte säker på om detta är rätt forum men jag ger det ett försök. När jag pluggar i min kamera (Canon HV-20) till datorn via en firewire händer ingenting, både Premiere och Movie maker säger att det inte finns någon kamera inkopplad. Så har någon nån aning om det är kameran, firewiren eller datorn som klyddar? 0 Citera
Max_H Postad 10 januari 2008 Postad 10 januari 2008 - Testa att ha kameran i DV-mode också (om du inte redan har det). HDV mode kräver för det mesta Service Pack 2 för Windows. PPro fick HDV i 1.51, Movie Maker vet jag inte. - Testa annan fw-sladd. - Testa kameran i en annan dator. - Testa med en annan kamera i samma krånglande dator. Har du tur är det fw-kabeln eller en drivrutin. Har lite otur har du bränt fw-kortet i datorn. Har du mycket otur har du bränt fw-kortet i kameran. Edit: Om du möjligen har K-Lite's codec pack (eller liknande) kan den också ge fenomenet att datorn inte "ser" vissa firewire enheter som ex. kameror. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.