Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När man gjort en film i FC och ska spela upp den ex på projektor med allra bästa kvalitet. Vad är bäst om man glömmer kostnaderna. Blir filmen sämre om man mastrar ut på ett ex minidvband eller blir den bättre om man mastrar större band digibetaband ex. Det är väl samma kvalitet som originalfimen oavsett vad man sparar den på, beror ju på vad man kan spela upp den med. Vilket är det allra bästa, exp man till nån form av qt så blir det väl alltid nån komprimering o försämring eller?

Postad

Är det inspelat på MiniDV skulle jag mastra till MiniDV eller bättre. "Bättre" kan vara en jäkla massa olika saker men jag skulle rekommendera en tejp-master. Är inte filmen så lång kan det vara värt att spara den i Animation-codecen i QT. Helt okomprimerat. Blir väldigt stora filer och du kan förmodligen inte spela den i realtid men du har alltid en bra källa att göra t ex DVD:er ifrån.

Postad
Är det inspelat på MiniDV skulle jag mastra till MiniDV eller bättre. "Bättre" kan vara en jäkla massa olika saker men jag skulle rekommendera en tejp-master. Är inte filmen så lång kan det vara värt att spara den i Animation-codecen i QT. Helt okomprimerat. Blir väldigt stora filer och du kan förmodligen inte spela den i realtid men du har alltid en bra källa att göra t ex DVD:er ifrån.

Du menar alltså att originalseq i FC blir bättre i animationcodec än att lägga på minidv, när jag mastrar till minidv är det väl exakt samma som codecen jag har på timelinen, rätta mig om jag har fel. Idag gör jag reklamfilmer i dv sen exporterar jag ut till motionjpg som lokalstationen vill ha och då ställer jag in en ny seq med none komp och exporterar och det blir kanon

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...