LastonFilm Postad 9 januari 2008 Postad 9 januari 2008 Jag vet inte vad ni tycker om serien Playa del Sol så här 9 månader efter första säsongens slut, men jag anser att det är en riktigt bra serie. Precis som i Scrubs så får jag känslan av att jag skulle vilja vara en i deras gäng. Syrran fick hem Playa del Sol-DVD:n för några dagar sedan och nu sitter jag och ser den om och om igen. Någonting jag har fastnat för i serien är bilden och färgerna (jag vågar tro att de har färgkorrigerat den en del). Jag har sökt på google efter information om serien, men har inte lyckats hitta särskilt mycket. Så jag undrar om det är någon här på forumet som sitter på spännande info som inte lämnades ut i extramaterialet på DVD:n, eller om det till och med är någon som var med och jobbade på serien. T ex den gamla vanliga frågan; vilken kamera använde de? Sen var det ju det där med färgerna. Någon som har ett bra tips på hur man kan färgkorrigera i Sony Vegas 7 för att få fram de varma färgerna som i serien? Har du någon info så snälla skriv! 0 Citera
auric Postad 9 januari 2008 Postad 9 januari 2008 eller så kanke det är den sortens färjger i spanien eller var den nu utspelar sig men dom har väldigt fin färgrorrigering i filmen Oh Brother Where Art Thou tycker jag 0 Citera
LastonFilm Postad 10 januari 2008 Författare Postad 10 januari 2008 jo det förstår jag också att det är just de färger som finns på husen m.m.. men vanligt vis när man filmar blir färgerna rätt matta och det är då jag undrar hur de har färgkorrigerat för att få färgerna så.... fylliga? förresten: någon som kan bekräfta att ryktena om att en säsong 2 ska komma är sanna? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.