skottasnö Postad 7 januari 2008 Postad 7 januari 2008 tja, jag har lite problem med att lista ut vilket format i bruksanvisningen samt meny inställningen i kameran som är HD 720p, kameran är en sony HDR-SR7 med hårdisk, gissar det är samma meny på HDR serien med minneskort också.. Det man har att välja på i sonys obegripliga meny är : 1: HD XP, Inspelning med högsta kvalite (AVC HD 15M) 2: HD HQ, Inspelning med hög kvalite (AVC HD 9M) 3: HD SP inspelning med standard kvalite (AVC HD 7M) 4: HD LP, long play alltså om någon har kunskap kring detta är jag mycket tacksam för svar, Ha de gött 0 Citera
megawatti Postad 8 januari 2008 Postad 8 januari 2008 alltid högsta inställning. Tror inte du kan ändra upplösningen, ifall de inte nämns i bruksanviningen. 0 Citera
adamhaglund Postad 8 januari 2008 Postad 8 januari 2008 Jag har just köpt samma kamera, och har haft samma funderingar. Nu tror jag dock att jag hittat svaret, och att det är att alla HD-alternativen har samma upplösning men med olika komprimering. Något om bitrates, att "15" = 15 mbit (per sekund?). Jag är lite vilsen här också, men så någonting tycks det vara. /Adam 0 Citera
skottasnö Postad 11 januari 2008 Författare Postad 11 januari 2008 HD formatet som blir i slutändan har inget med kamerainställningen att göra? utan hhur man komprimerar klippet? då är de väl bäst att filma högsta kvaliten ohch sen komprimera till 720p? 0 Citera
Max_H Postad 11 januari 2008 Postad 11 januari 2008 720P (1280 x 720) är väl rimligen alltid 720P oavsett bitrate... Sen ser, lika rimligen, 15M bättre ut än 7M. (Detta utan att ens ha hållit i kameran ;) ) /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.