Najka Postad 25 december 2007 Postad 25 december 2007 Detta är manuset till filmen jag hade tänkt göra en gång i tiden men som aldrig blev av. Jag fick tid till att göra en teaser till den i alla fall som finns på "Kolla min film!-forumet". Detta är first draft med säkert en hel del scener som inte behövs. Men eftersom jag suttit och skrivit den själv har jag inte bollat idéer med någon. Jag vet inte om det funkar, men tänkte kolla vad ni andra tyckte. Jag tror jag har lagt upp en tidig version på detta innan. Menmen, ni kan ju läsa det om ni har tid. Jag rekommenderar att ni ser på trailern EFTER ni läst manuset.Buchers ofullbordade verk.pdf 0 Citera
Film smurfen Postad 26 december 2007 Postad 26 december 2007 Det var spännande. Störde mig bara på några meningar som var lite lustigt skrivna: * JOCKE böjer sig ned och plockar upp kistan fort. Det lät lite konstigt när ordet fort kommer helt solo i slutet av meningen, du kan t.ex ändra till: * JOCKE böjer sig ned och lyfter snabbt upp kistan. Så var det en till sak: * JOHAN hörde vad JOCKE sa och lyder honom. Hur ska du visa publiken att Johan hörde vad Jocke sa? Johan kanske nickar eller vänder huvudet. T.ex: * JOHAN nickar och följer efter JOCKE in i garaget. Tänk på att du måste visa publiken hur folk känner, vilket humör de är på. Tänk t.ex att allt ska gå att visa genom bilder. :) Men det gör inget, manuset var bra. Jag gillar berättelser med väsen och sånt. :) 0 Citera
Najka Postad 26 december 2007 Författare Postad 26 december 2007 Det var spännande. Störde mig bara på några meningar som var lite lustigt skrivna: * JOCKE böjer sig ned och plockar upp kistan fort. Det lät lite konstigt när ordet fort kommer helt solo i slutet av meningen, du kan t.ex ändra till: * JOCKE böjer sig ned och lyfter snabbt upp kistan. Så var det en till sak: * JOHAN hörde vad JOCKE sa och lyder honom. Hur ska du visa publiken att Johan hörde vad Jocke sa? Johan kanske nickar eller vänder huvudet. T.ex: * JOHAN nickar och följer efter JOCKE in i garaget. Tänk på att du måste visa publiken hur folk känner, vilket humör de är på. Tänk t.ex att allt ska gå att visa genom bilder. :) Men det gör inget, manuset var bra. Jag gillar berättelser med väsen och sånt. :) Okej ska ändra detta:) Kul att du gillade manuset! Den behöver en hel del finslipning tycker jag men annars tycker jag storyn funkar rätt bra. Samma här, jag älskar sånt. Har en del olika manus som har med väsen att göra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.