Patryk Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Okej, då var det dags att äntligen köpa mig en videokamera. Har alltid haft ett intresse för film men aldrig tagit tjuren vid hornen riktigt. Jag lär mig bättre med produkten i handen så att säga än att läsa om den därför behöver jag er hjälp. Jag har ingen aning vilken kamera jag ska köpa. Min kreativa sida har övertaget på min tekniska kunskap. Vill använda kameran till dokumentärer/kortfilmer/musikvideor etc. Har tänkt på Canon Xm2 och Sony PD-170. Tänker jag rätt? Sonyn kanske är för mycket? Räcker Xm1? Har jag helt missat några kameror? Borde jag tänka på en billigare variant? Era inlägg blir min bästa julklapp i år!!! 0 Citera
beta75 Postad 19 december 2007 Postad 19 december 2007 Du kan börja med att hyra ett par olika och prova. Billigare än att köpa "fel". /KN 0 Citera
Patryk Postad 19 december 2007 Författare Postad 19 december 2007 Om jag hyr vet jag inte vad jag ska gå efter. Behöver en trogen första kamera som jag kan lära mig grunderna på. Sen kan man alltid sälja och gå vidare med mer kunskap i bagaget. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.