Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vid försök att föra ut mina redigerade DV-filmer till ett DV-band efter renderingen så händer följande: Vid svartrutorna i början och slutet av filmen dyker det upp ett tjockt blått utropstecken i bild istället för just svartrutor. Är det möjligen någon vilsen själ som fått erfara detsamma och kanske kommit på ett svar varför!? För jag vet inte. Själva filmbilderna överförs riktigt. Tack på förhand.

Postad

kanske har du sparat projektet och ändrat platts på filmklippen? eller kanse bytt namn på en mapp annars är det för att jävlas sånt händer mig också

• 3 veckor senare...
Postad
Vid försök att föra ut mina redigerade DV-filmer till ett DV-band efter renderingen så händer följande: Vid svartrutorna i början och slutet av filmen dyker det upp ett tjockt blått utropstecken i bild istället för just svartrutor. Är det möjligen någon vilsen själ som fått erfara detsamma och kanske kommit på ett svar varför!? För jag vet inte. Själva filmbilderna överförs riktigt. Tack på förhand.

Har löst problemet så att jag går in i färgkorrigeringseffekten i Pinnacle Plus 10 och ändrar vissa inställningar = påverkar svartrutan med andra ord, då behagar t.o.m "Pinnäcklet" att fatta vad jag menar. Ibland får man gå en omväg för att lösa ett och annat. Märkligt bara att även Pinnacle 11 har problem med detta. Har dock icke sett på Pinnacles forumsida att nå´n uppmärksammat detta problem!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...