Maolin Postad 17 december 2007 Postad 17 december 2007 Hej! Jag har en LG RC 7000-dvdspelare. Jag har försökt få över filmer på DVD-R från vhs. Jag trodde att jag hade lyckat för när jag kör den färdigkopierade dvdskivan i den dvdspelaren så finns det film på. Dock gör det inte det när jag byter dvdspelare eller kör skivan i datorn. På datorn visar det att skivan bara innehåller 1kb när jag har spelat in i 2 timmar. Skulle hinna med detta innan julafton men jag förstår inte varför det blir så här. Är det någon annan som gör det? /Malin 0 Citera
DDeridex Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Du har antagligen glömt att stänga/avsluta skivan. 0 Citera
Maolin Postad 18 december 2007 Författare Postad 18 december 2007 Okej..trots att det stod att det sparades när jag tryckte på stoppknappen? Vill du förklara hur man avslutar/stänger skivan? 0 Citera
DDeridex Postad 18 december 2007 Postad 18 december 2007 Det är olika för alla DVD-recorders men det brukar finnas en dischanteringsmeny där du väljer stäng skiva eller close disc. Hittar du det inte finns det i snabbguiden i manualen. Anledningen till att du måste stänga skivan är att den ska bete sig som en vanlig skiva och inte som en skiva där du kan lägga till mer material. Det där lät lite luddigt men jag hoppas du förstår vad jag menar. 0 Citera
Maolin Postad 18 december 2007 Författare Postad 18 december 2007 Jag hittade till slut fram till "Stäng". Nu är julklappen räddad =) Tack så mycket! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.