jakethesnake Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 Hej Jag håller på och ljudlägger en film just nu. Jag har problem med, för det första, ett ljud som ska komma från en tv. Nu när jag har pillat med frekvenserna låter det som det kommer från en gammal radio... Jag har också problem med en röst som ska komma från genom en dörr. Jusst nu efter jag pillat låter det som om det är innifrån en vägg... Båda ljuden är inspelade med mic och är av bra kvalitet. Någon som vet hur man ska göra? Jag har final cut pro 6.0 Tacksam för hjälp 0 Citera
Luzer Postad 14 december 2007 Postad 14 december 2007 Jag tycker ändå det låter som att du är på god väg, fast kanske pillat lite för mycket :) Vad händer om du gör det du gör men inte lika mycket, skär inte så mycket diskant på ljudet bakom väggen och prova att köra reverb fast endast använda klangen och inte direktljudet alls. När det gäller tvn så brukar ju dom heller inte ha överdrivet med bas och mellanregistret är ofta hårt och jobbigt. Reverb är även viktigt här då rummet spelar stor roll och avståndet till tvn. 0 Citera
jakethesnake Postad 15 december 2007 Författare Postad 15 december 2007 Tusen tack, jag ska prova 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.