Hans86 Postad 11 december 2007 Postad 11 december 2007 Jag hade tänkt att börja på filmlinjen på SAE Institutet, vet dock inte allt för mycket om denna utbildning, kanske någon som möjligtvis har gått där har lust att besvara en del frågor? Först och främst, Är det en bra skola ifall man vill bli regissör och lära sig allt om ljud och ljus och kameror mm?? Någon som rekomenderar någon annan skola i Stockholms området som är bättre? (Förutom Dramatiska institutet) Är utbildningen värd terminsavgiften?? Alla svar och upplysningar kring SAE uppskattas MVH Hans 0 Citera
Christian van Caine Postad 12 december 2007 Postad 12 december 2007 Nyfiken på den själv, men står inte SAE för School Of Audio Engineering? Vill minnas den huvudsakligen går in på ren ljudteknik & håller ljus & kamera till need-to-know-basis, var iaf intrycket jag fick av deras utskick, & då kan det kanske vara lite overkill om du bara vill bli bättre regissör. Om du dock inte betraktar det så & utbildningen är vad jag tror så kommer du absolut bli bättre regissör på kuppen :-) Mitt intryck än så länge är tyvärr att det inte finns nån skola som faktiskt är bra på både ljud & bild, så bästa metoden jag kan tänka mig är att kombinera de två olika mediena från varsitt håll om man är villig att lägga lite tid på det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.