Stoffe Postad 10 december 2007 Postad 10 december 2007 Hej, jag har ett problem som jag inte får någon rätsida på. När jag lägger min färdiga film på dvd så blir det dålig kvalite (bleka färger, det svarta blir flammigt och hela filmen ser ganska "platt"ut) När jag tittar på den färdiga filmen i datorn innan jag bränner på dvd så är det fantastisk kvalite,hmmmm måttligt sagt irriterande. OK vi börjar från början. Jag filmar i HDV och tar in materialet i FCP 6 efter redigeringen så komprimerar jag med compressor och använder den dvd preset som passar det färdig materalet. Jag har provat att ta in materialet som dv(konvertering direkt från kameran) och jag har provat att ta in det direkt som hdv utan någon skillnad. Dom inställningar jag gör i easy setup är dom som passar materialet hdv eller dv. Jag har även provat att komprimera både direkt till compressor och att först göra en quicktime som jag sedan drar in i compressor. Ingenting verkar funka och jag börjar bli frustrerad så nu hoppas jag att det finns någon som vet vad jag gör för fel. Min dator är en mac pro med 4 gb i ram och en quadprocessor så där borde inte problemet ligga. ja ja hopas ni har några ideér. /Stoffe 0 Citera
beta75 Postad 10 december 2007 Postad 10 december 2007 Hur du tar in materialet har inte så stor betydelse som färgkorrigeringen. I FCP6 finns det en massa inställningar att göra i effekter. Sen är ju olika TV inställda på olika sätt. Är färgerna bleka så öka mättnaden i FCP innan du exporterar. Din dator visar färger olika än din TV. Prova dig fram. /KN 0 Citera
Stoffe Postad 11 december 2007 Författare Postad 11 december 2007 Jag misstänkte att det kanske var nått sånt. Jag ska testa runt lite och se vad som händer. Tack och bock 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.