Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, Köpte precis ett batteri från http://www.kaffebrus.se, har handlat en massa saker därifrån typ, filter, motsolskydd osv, sånna saker som inte behöver vara märkes saker liksom..

Nya sony batterier kostar då 700kr+ för de minsta och då tyckte jag att jag kunnde gå på ett

dubbelt så stort för halva priset (!).

Sagt å gjort, nu sitter jag här med mitt

"Kamera KA-QM71D" 100% Compatible whit orginal Equipment

MY ASS! Kameran startar... Sen efter 5 sekunder så stänger den av sig och de kommer upp ett error medelande "Only for infoLithium batteries".

Ska ringa han nu imorrn och höra ifall jag kan skicka tillbaka skiten..

Men inte nog med detta. Trodde de var för batteriet gav en konstig Amp/Volt-tal. Så jag började mäta dem, Började mäta volten på de nya batteriet.. Ca 8Volt. ska vara 7.2 men jaja tänkte jag.

Orginalbatteriet var också på ca 8volt så de värkade stämma.

Så tänkte jag! "Fan vi mäter ampären också" Så jag började mäta den på Orginalbatteriet... Kollade på multimetern för 2 sekunder.. Kollade tillbaka på batteriet. De rök. Jippi, har kopplat fel på multimetern.

Slutsatts: Nu sitter jag här med 1 piratbatteri som inte fungerar i kameran, och ett "30Minuters" orginalbatteri som luktar bränt, Men fortfarande ger volt och laddar i laddaren, men kan inte starta kameran.... (Varför ska man ha en jävla dator inbygd i ett batteri förklara de!)

Aja någon som vet batterier som FUNGERAR?

Kameran är en "Sony Dcr-trv20e" Ska använda den som inspelnings till hjälmkamera bara. Eller vart kan man köpa ORGINAL billigast?

//Simon. hoppas någon orkar läsa.

Postad

Eeeehh.. Ska du mäta strömmen måste du ha batteriet belastat. När du mäter strömmen med en multimeter gör du inget annat än att orsaka kortslutning. En multimeter är byggd så att när du mäter spänning ska motståndet vara så högt som möjligt och när du mäter ström så lågt som möjligt.

Du kan ju alltid använda batteriet till "kast med litet batteri" eller liknande. Ber om ursäkt för ironin men du verkar ha förstått ditt eget misstag.

Glömde ju din fråga. Fungerar inte en vara du köpt skickar du en fråga till säljaren. Mecka ALDRIG så länge du har garanti kvar.

Sköt om dig!

Postad
Eeeehh.. Ska du mäta strömmen måste du ha batteriet belastat. När du mäter strömmen med en multimeter gör du inget annat än att orsaka kortslutning. En multimeter är byggd så att när du mäter spänning ska motståndet vara så högt som möjligt och när du mäter ström så lågt som möjligt.

Du kan ju alltid använda batteriet till "kast med litet batteri" eller liknande. Ber om ursäkt för ironin men du verkar ha förstått ditt eget misstag.

Glömde ju din fråga. Fungerar inte en vara du köpt skickar du en fråga till säljaren. Mecka ALDRIG så länge du har garanti kvar.

Sköt om dig!

Ehh? Vad tror du om mig igenkligen. :) Självklart belastade jag batteriet, Med en 12volts lampa, glömde skriva de bara. Men de var ju som sagt på Mitt orginalbatteri jag glömt ställa om sladdarna på multimetern, och därför råkade kortsluta den (Kortslöt den för kanske 1 sekund?), men som sagt inte på "Pirat-batteriet" Blir att ringa tillbaka till den, hatar bara att de är internet butik och jag betalade med postförskott...

Återkommer med resultat.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...