Johniie Postad 7 december 2007 Postad 7 december 2007 Jag har nyligen installerat OnLocation på datorn. Jag tittade runt på nya features för Production Studio och då såg jag detta program! Jag har lekt runt lite med det nu, man kan få riktigt bra resultat när man kalibrerar. Dock tänkte jag inte på att när jag har recordat mina klipp och sedan vill redigera dem i Premiere så ser de ju inte alls ut som det gör i monitorn på OnLocation. Klippen ser ut precis så dåligt som de gör när man filamr med auto inställningar på en DV-kamera. Hur ska jag kunna föra över samma inställningar från OnLocation till Premiere Pro CS3? För att uppnå samma resultat.. existerar det ens? Annars kommer man ju aldrig att kunna utnyttja att se klippen som man "vill ha dem" i förväg när man recordar?! Hoppas någon kan svara! /John 0 Citera
Max_H Postad 7 december 2007 Postad 7 december 2007 Till att börja med, OnLocation påverkar inte klippen som du spelar in. Det är exakt samma ettor och nollor du tittar på i både OnLocation och PPro. OnLocation har bara fler och bättre möjligheter att kalibrera overlaybilden så du kan lita på vad du "ser" i OnLoaction på inspelningsplats. Premiere Pro har i dagsläget inte dessa möjligheter utan är begränsat till de ändringar du gör i grafikkortets inställningspanel. Men mediat är exakt detsamma. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.